Latvijā automašīnas riepas tiek mainītas divas reizes gadā, mainoties ziemas un vasaras sezonām. Līdz ar to, autovadītāji iedalās divās kategorijās. Vieni visu cauru gadu brauc ar vissezonas riepām. Taču, otra kategorija izvēlas riepu komplektu mainīt divas reizes gadā. Tā ir normāla prakse, jo abu autovadītāju kategorijām ir regulāri jāpārliecinās par sava auto riepu stāvokli. Liela nozīme ir arī uzticamai servisa apkopei, fkas parūpēsies par auto riepām, veiks diagnostiku, sniegs konsultācijas, kas palīdzēs izvēlēties braukšanas paradumiem piemērotas kā ziemas, tā vasaras riepas.
VAI RIEPU SEZONĀLO MAIŅU VAR VEIKT ĀTRĀK?
Ir trīs veidu riepas, kuras var uzstādīt automašīnām. Protams, ka ziemas riepas, kas obligāti jālieto no decembra līdz pavasarim; vasaras riepas, kas lietojamas gada siltajos un sausajos mēnešos; kā arī vissezonas riepas, kuras drīkst izmantot līdz noteiktai temperatūrai. Pēdējā laikā ziemas Latvijā ir atgriezušās ar jaunu sparu un, sals un atkala uz ceļiem mēdz parādīties gana ātri, lai par riepu maiņu sāktu domāt savlaicīgi, jo pret ceļu satiksmes drošību ir jāizturas nopietni. Ziemas un vasaras riepu ķīmiskais sastāvs ir atšķirīgs, taču mērķis ir viens – nodrošināt vislabāko automašīnas saķeri ar ceļu dažādos laikapstākļos. Viens no iemesliem riepu maiņai ir arī to ķīmiskais sastāvs, jo vasaras riepas pārāk zemās temperatūrās kļūtu cietas un nebraucamas.
KĀDĀ VEIDĀ DISKU STĀVOKLIS ATSAUCAS UZ BRAUKŠANU?
Riepu diski ir vēl viena automašīnas detaļa, kas prasa īpašu uzmanību. Vispieprasītākie ir lietie diski. Daudzi nemaz nezinās to, cik ļoti liela loma ir automašīnas diskiem, jo no to stāvokļa un tieši ģeometrijas ir atkarīgi vairāki parametri, ieskaitot tādu svarīgu rādītāju kā stabilitāti uz ceļa braukšanas laikā un arī braukšanas dinamiku. Braucot pa nekvalitatīviem ceļa segumiem un grants ceļiem, disku bojājumi nav nekas jauns, tāpēc, ja ikdienā jāšķērso šādi ceļi, disku apkope un pat labošana būs nepieciešama diezgan regulāri.